Biskup: Łatwiej nami manipulować przez kolorowe magazyny

Dodano:
Jak twierdzi w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" bp Adam Lepa, media ikoniczne - telewizja, internet czy wideo - osiągają szczyty zainteresowania wśród społeczeństwa. Wiąże się to z postępującym upadkiem czytelnictwa, a to z kolei, z tryumfem "oglądactwa".
- Na tej fali powstały w Polsce setki tytułów o charakterze kolorowych magazynów, które dominują na rynku prasowym - zauważa biskup, członek Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Konferencji Episkopatu Polski.

To, zdaniem duchownego, zwiększa naszą podatność na "oddziaływanie manipulatorskie". - Wszak ich nośnikiem jest zasadniczo obrazek, który fascynuje pięknem kolorów i sławą reklamowanej gwiazdy; zaś tekstów, które mogłyby skłaniać do pogłębionego myślenia i trzeźwej oceny nie ma - mówił Lepa.

 - Przed taką manipulacją mogą chronić ambitne pasje u młodego człowieka, wszczepianie od dziecka miłości do książki i krytyczne myślenie - podkreśla biskup.

Bp Lepa wskazuje także na paradoks, polegający na tym, iż dziś w wypowiedziach badanych osób słychać dumę z nieprzeczytania w ciągu roku ani jednej książki, choć jeszcze do niedawna "przyznawano się do tego z zażenowaniem".

Nasz Dziennik
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...